.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاع از رضا‌شاه را خجالت‌آور نمي‌دانم!

صادق زيباكلام در مناظره با رسايي گفت: به دفاع از رضاشاه افتخار مي‌كنم و اصلا خجالت نمي‌كشم در انظار عمومي از رضاشاه و همكارانش حمايت كنم.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و صادق زيباكلام عضو هيئت علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در مناظره‌اي در راديو گفتگو به موضع "خواص و نقش آنها در حوادث سال گذشته " پرداختند در اين مناظره كه از شبكه راديويي تهران به طور مستقيم پخش شد، صادق زيباكلام به تبيين نظرات خود در مورد خواص مردود شده پرداخت و افزود: متاسفانه در نظام سياسي ما زماني مسئولين در كارشان ابقا مي شوند كه در مقابل خطاها و اشتباهات لب فرو بندد و در مقابل اشتباهات حكومت سكوت كنند و اين در حالي است كه آقاي رسايي و دوستانشان به اين مسئله افتخار مي‌كنند اما واقعيت اين است كه موضوع نشانه نارسايي نظام ما است.

زيباكلام در ادامه با دفاع از مواضع قبلي خود در مورد حمايت از رژيم گذشته پرداخت، خاطرنشان كرد: به دفاع از رضاشاه افتخار مي‌كنم و اصلا خجالت نمي‌كشم در انظار عمومي از رضاشاه و همكارانش حمايت كنم.

رسايي در پاسخ به اظهارات زيباكلام گفت: اگر شما از طريق راديو به اعلام مواضع خود مي پردازيد به علت عدم تمايل برخي از دوستان شما در دفاع از مواضع‌شان در مورد فتنه سال گذشته است اين در حالي است كه شما از طريق راديويي جمهوري اسلامي از طرفداري رضا مير پنج افتخار مي‌كنيد. بعد نظام را متهم مي‌كنند كه اگر كسي همراه با آن‌ها نبود، افراد ساقط مي‌كند كه رفتار دوگانه شما و همفكرانتان را مردم رصد و به همين دليل در مقابل جريان نفاق ايستادند.

عضو هيئت رئيسه فراكسيون انقلاب اسلامي در ادامه به اتهامات جريان مقابل خود پاسخ داد و گفت: سيد‌قدرت عليخاني نماينده مردم در مجلس هفتم پشت تريبون مجلس اظهار داشت: اگر هاشمي رفسنجاني در انتخابات نهم، رئيس جمهور نشود من از نمايندگي استعفا مي‌دهم و همان آدم كه در دوره اصلاحات برخورد‌هاي سياسي و مواضع غيرواقعي بر عليه جريان مخالف خود گرفت ما را به دليل حمايت از دولتي كه پشتوانه 25 ميليوني دارد وكيل الدوله خطاب مي‌كند اين چگونه عدالتي است كه بنده مي‌شوم وكيل الدوله و آن آقاي كه ادامه نمايندگي خود را منوط به انتخاب آقاي هاشمي به عنوان رئيس جمهور مي‌داند و بعد از عدم انتخاب نشدن آقاي هاشمي با وجود قسم خوردن به اسم جلال‌الله به نمايندگي ادامه مي‌دهد، مشكلي براي او پيش نمي‌آيد.

زيبا كلام با اشاره به برخورد نظام با خواص مردود شده در تاريخ انقلاب ،گفت: هيچ كدام از افرادي كه به طور كلي مغضوب نظام قرار گرفتند مانند، بازرگان، بني‌صدر و مرحوم منتظري در صدد كودتا نبودند، نظام جمهوري تمام افرادي در مقطعي همراه شما نبودند مغضوب حتي كار به جايي رسيد كه با اتهام ايجاد كودتا آقاي مير حسين موسوي را مورد غضب و از سران فتنه قرار دادند.

رسايي در ادامه اين مناظره گفت :تمام افرادي كه شما (زيبا كلام) از آنها نام برديد نظام اسلامي با آنها برخورد نكرده است در واقع مردم با بصيرت و آگاهي دست رد به سينه ها زدند.

وي اضافه كرد: آقايان موسوي و كروبي با استفاده از تريبون‌هاي كه نظام براي آن قرارداد به صحنه انتخاباتي وارد شدند اما در نهايت اين افراد به آشوبگري پرداختند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت به رفتارهاي دروغ كانديداي شكست خورده در انتخابات اشاره كرد و بيان كرد: آقاي موسوي در مصاحبه خود در تاريخ 26 فروردين‌ماه 88 با متهم كردن رئيس جمهور به قانون‌گريزي اشاره كرد«آنچه ما را به صحنه كشاند اجرايي نشدن قوانين توسط مسئولين امر است اما اگر اين قانون گريزي ظاهري از خيرخواهي داشته باشد يك حركت رو به جلو است.»

رسايي بابيان اينكه چرا در سالگرد 22 خرداد هيچ تحركي از سوي جريان فتنه بوجود نيامد، خاطرنشان كرد: در انتخابات سال گذشته 25 ميليون از دروغ‌هاي موسوي آگاهي يافته بودند اما با اتفاقات سال گذشته بقيه افراد متوجه دروغ‌هاي موسوي شدند به همين دليل در سالگرد 22 خرداد استقبالي از اين جريان نشد.

زيباكلام اظهار داشت: اگر شما از نيروهاي انتظامي، سپاهي و بسيجي استفاده نمي‌كرديد و اجازه مي‌داديد مردم در خيابان‌ها ظاهر شوند آن فقط جوابتان را با حضور معترضين مي‌گرفتيد،اگر از عدم استقبال مردم از موسوي مطمئن هستيد چرا اجازه راهپيمايي به هيچ بني‌بشري نداديد.

رسايي در پاسخ زيباكلام گفت: مگر راهپيمايي ديگر جنبش سبز كه منجر به آشوب‌گري شد با مجوز وزارت كشور بود،اصلا هيچ درخواستي از طريق نماينده سران فتنه براي اخذ مجوز راهپيمايي به استانداري‌ها ندادند ،وزارت كشور و دستگاه‌هاي مربوط با نامه‌نگاري در سايت‌هاي خبري نمي‌توانند اجازه راهپيمايي بدهند در كل اگر واقعا شما پيگير راهپيمايي در 22 خرداد بوديد به عنوان نمايندگي اين افراد براي اخذ مجوز قبول مي‌كرديد حتي شما حاضر به پيوند با چنين افرادي نيستيد.

وي افزود: بر طبق قانون اساسي، تجمعات اگر مخل مباني نظام و ديني نباشد، آزاد است اما سابقه اين افراد نشان مي دهد نه تنها به قانون اساسي عمل نكردند بلكه «هتاكان روز عاشورا مردم خداجو دانستند»

رسايي به بخش‌هاي ديگري از اظهارات به دروغ‌هاي موسوي قبل از انتخابات اشاره كرد و گفت: ميرحسين موسوي در تاريخ سوم ارديبشهت‌ماه 1388 در مشهد مقدس تاكيد كرد كه ولايت فقيه بزرگترين نقش را در انقلاب اسلامي داشته است و اگر در اين 30 سال اين اصل وجود نداشت به به دوره ستم‌شاهي باز مي‌گشتيم. ولايت فقيه ما را در مقابل كودتا و خودمختاري حفظ كرد و من با قبول كردن اين اصل وارد انتخابات شدم آقاي زيباكلام لطفا صريح بفرماييد كه آيا موسوي به ملت ايران واقعيت را گفت.

زيباكلام در پاسخ رسايي گفت :شما و سيستم حكومتي اگر از پشتيباني كامل مردم بهره مي بريد چرا به معترضين مجوز راهپيمايي نداديد در حالي كه روز 22 خرداد تمام شهر پر از نيروهاي گارد، بسيجي و لباس شخصي بود اين تناقضات نشانه چيست؟.

رسايي به اظهارات صادق‌ زيبا‌كلام پاسخ داد و اظهار داشت: حضور نيروهاي امنيتي به دليل سابقه برخي از هواداران موسوي در تخريب اموال عمومي و سوزاندن مساجد و چادر كشيدن است.

وي بصيرت و صبر را تدبير مقام معظم رهبري در حوادث سال گذشته دانست و ادامه داد: 175 نماينده مجلس به عنوان خاستگاه ملت با ارسال بيانيه خواستار پاسخگويي قوه قضائيه در مورد تاخير در محاكمه سران فتنه شدند كه اين درخواست به دليل بصيرتي كه در ميان ملت ايجاد گرديد كه تقلب رمز كودتا و آشوب دانستند
عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس ،كفت: افشاگري عليه سران فتنه بعد از حوادث انتخابات اتفاق افتاد، چهره واقعي آنهارا براي مردم روشن كرد كه نمونه تجمعات در روز قدس هوادران موسوي بود كه ريزش طرفداران آنها را نشان مي‌داد.

صادق زيباكلام دليل ريزش هواداران موسوي برخورد نظام با آنها و بازداشت هزاران نفر در طول حوادث، مسئله كهريزك و تيراندازي نيروهاي انتظامي به سوي مردم دانست.

زيباكلام در ادامه به سوال رسايي در مورد ملاك بخورد با افراد حال فعلي آن ها است ،اظهار داشت: در نظام‌هاي مخالفين خود را بركنار مي‌كنند ملاك برخورد گذشته و خدمات ان نيست تا زماني كه آنها موافق حكومت هستيد در خط قرار داريد و اما انتقاد از سيستم موجب بركناري آن‌ها مي‌شود.

رسايي در پايان صحب هايش در يان مناظره ، صادق زيباكلام را مورد خطاب قرار داد و ادامه داد: جمله ملاك برخورد حال كنوني افراد است از حضرت امام مي‌باشد اما از شما هيچ توقعي در مورد تبعيت از امام راحل وجود ندارد چرا كه حضرت عالي از رضا شاه تبعيت مي كنيد.
اين فعال سياسي اصولگرا خاطرنشان كرد: اگر ملاك حال فعلي افراد نباشد شما بايد شيطان را مقدس بشماريد چرا كه شيطان در گذشته جز خواص بوده است.

زيباكلام به جمع‌بندي اظهارات خود پرداخت و تصريح كرد: سوال اساسي بنده در اين مناظره اين بود كه چرا نظام سياسي كنوني ايران، بزرگان و خواص خود را كنار مي گذارد اين در حالي است كه ماشاهد اين اتفاقات در نظام توسعه يافته نيستيم.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران اظهار داشت: به دليل اينكه در نظام سياسي ما حاكميت قانون و توسعه سياسي وجود ندارد برخلاف ديگر نظام سياسي مانند هند، ژاپن و تركيه با استفاده از ادبياتي مانند ملاك برخورد باافراد حال كنوني است از حاكميت قانون جلوگيري كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 خرداد 1389
آقای رسایی واقعا فکر می کنید مردم از آقای موسوی بریده اند مجوز بدهید گلوله و لباس شخصی در کار نباشد در آنوقت می بینید که نه تنها از طرف داران آنها کم نشده است بلکه بیشتر هم شده اند. ضمنا آقای رسایی به عنوان یک عالم دینی چرا باید دروغ بگوید حدود نه حزب تقاضای مجوز راهپیمایی دادند آیا مجوز دادند؟ از طرفی آقای موسوی و کروبی رسما اطلاعیه دادند و از مردم خواستند که 22 خرداد برای حفظ جان خود از خانه ها بیرون نیایند. از طرفی، روزنامه کیهان می نویسد فقط 50 نفر حضور پیدا کردند ولی 900 نفر دستگیر می شوند. اصول گرایان به چه اصلی معتقدند دروغ که از حرمت ساقط شد و. برای حفظ منفعت عده ای به واجب تغییر ماهیت داد. لطفا منتشر کنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.168 seconds.